Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Dostupnost, organizace a zdravotně - sociální benefity řízených pohybových aktivit u dětí s disabilitou
KORNATOVSKÁ, Zuzana
Disertační práce sledovala třivýzkumné cíle: komparovat dostupnost řízených pohybových aktivit u dětí s disabilitou mentální, sluchovou, zrakovou ve vybraných regionech zemí EU (Jihočeský region-ČR, Plovdiv-Bulharsko,Primorska-Slovinsko, WestMidlands-Velká Británie), poté v rámci experimentálního šetření v Jihočeském regionu monitorovat ukazatele tělesného zdraví u souborů dětí s disabilitou mentální, sluchovou, zrakovou, a u nich dále monitorovat ukazatele psychosociálního zdraví.Analytická výzkumná šetření týkající se dostupnosti řízených pohybových aktivit zahrnovala děti ve věku od 8 do 15let, se zkoumanými druhy disabilit registrované ve školských systémech analyzovaných regionů zemí EU (N=12073 dětí, 6355 chlapců, 5718 dívek). Následně provedené experimentální šetření v Jihočeském regionu se týkalo 180 dětí (90 chlapců, 90 dívek), ve věku od 8 do 15let, rozdělených do souborů podle zkoumaných disabilit. Spolu s vyhodnocením získaných dat a jejich interpretací byly verifikovány hypotézy.Výzkum prokázal, že u dětí se zkoumanými typy disabilit lze dosáhnout pozitivních efektův antropometrických ukazatelích pod vlivem tréninku řízených pohybových aktivit.Získané výstupy mají přínos také pro sociální rehabilitaci dětí s disabilitou v problematicesnižování projevů bázlivého chování a zvýšení projevů nezávislého chování.
Možnosti vstupu dětí s disabilitou věku 8 - 15 let v jihočeském kraji do horského prostředí.
STRUČOVSKÝ, Marek
Cílem práce je zmapovat možnosti vstupu dětí s disabilitou mentální, zrakovou a sluchovou do horského prostředí jižních Čech. Oslovit sportovní areály a rekreační střediska a zjistit, jaké možnosti v oblasti rekreace a sportu mají děti s disabilitou k dispozici. Prozkoumat možnosti ubytování těchto dětí z hlediska možných ubytovacích kapacit a z hlediska služeb, případně výhod, jež jim mohou být při ubytování nabídnuty.
Dostupnost, organizace a zdravotně - sociální benefity řízených pohybových aktivit u dětí s disabilitou mentální, sluchovou, zrakovou ve vybraném regionu Bulharska v komparaci s Jihočeským regionem.
TRAJKOVA, Andrea
Provozování pohybových aktivit významným způsobem ovlivňuje zdraví dětí, obzvláště dětí s disabilitou a má také význam pro jejich socializaci. Bakalářská práce se zabývá dostupností, organizací a zdravotně - sociálními benefity řízených pohybových aktivit u dětí s disabilitou mentální, sluchovou a zrakovou ve vybraném regionu Bulharska v komparaci s Jihočeským regionem. Cílem práce je získat ucelené informace o aktuální nabídce a dostupnosti řízených pohybových aktivit pro děti s disabilitou (mentální, sluchovou a zrakovou) ve vybraných regionech v Bulharsku a České republice. Výzkum probíhal investigativní formou, za použití následujících metod - obsahová analýza literárních a internetových zdrojů, dotazování, explorace, přímé a telefonní interview. Statistické vyhodnocení výsledků bylo provedeno komparační analýzou dat s procentuálním vyjádřením. Z výsledků je patrné, že nabídka řízených pohybových aktivit pro děti s disabilitou mentální, sluchovou a zrakovou v regionu Jihočeském je o víc než 50 % vyšší a z hlediska různorodosti druhů aktivit je 10 krát bohatší nežli nabídka v regionu Plovdiv. Zásadní rozdíl byl zjištěn v dostupnosti informací, kdy dostupnost informací na internetu v regionu Plovdiv zcela chybí. Závěr: Doporučení - je naprosto důležité zajistit informovanost o možnostech a doporučit vzdělávání odborníků pro řízené pohybové aktivity.
Význam řízených pohybových aktivit ve výchově ke zdraví u dětí v předškolním věku
ULBRICHOVÁ, Dagmar
Předkládaná práce monitoruje řízené pohybové aktivity u dětí předškolního věku jak z hlediska předškolních zařízení, tak z hlediska rodinného prostředí. Cílem práce je zmapovat současnou úroveň pohybových aktivit a poukázat na základní vztahy výchovy ke zdraví a zdravého vývoje předškolního dítěte. Celkový počet účastníků byl 72 dětí předškolního věku. Z důvodu zpětné vazby jsem též oslovila 172 účastníků (učitelky mateřských škol, rodiče). Na základě mých zjištění se prokázalo, že učitelky mateřských škol poskytují při práci s dětmi dostatek kvalitních pohybových aktivit. Z hlediska rodinného prostředí je třeba věnovat pohybovým aktivitám zvýšenou pozornost a nadále poukazovat na problematiku v této oblasti.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.